Zdroj – recenze

v září jsem byla oslovena nakladatelstvím Metafora, které spadá pod Gradu stejně jako Cosmopolis, ke spolupráci. Dostala jsem k recenzování knihu Zdroj od autorky Tary Swartové. Asi si možná pamatujete na můj nedávný článek o knihách, které nevyhledávám. Ano, na jednom z předních míst byla seberozvojová literatura. Docela jsem váhala, jestli mám s nabídkou souhlasit, ale pak jsem si řekla proč ne, tak aspoň zkusím něco nového. Já jsem nikdy nečetla knihy jako Tajemství nebo Čtyři dohody, takže jsem byla taková tabula rasa:-D

Otevřete mysl, využijte potenciál svého mozku a zásadním způsobem změníte svůj život. Kniha, postavená na nových vědeckých poznatcích ohledně neuvěřitelné neuroplasticity mozku, obsahuje konkrétní plán sestávající ze čtyř kroků, který vás dovede k nejlepšímu využití vaší mozkové kapacity. Najdete zde inspirativní příklady z praxe i praktická cvičení. Výsledkem je účinný a srozumitelný návod, který restartuje vaše myšlení a motivaci a zbaví vás negativity. Probuďte svůj mozek a odhalte jeho možnosti – jste pouhé čtyři kroky od toho, aby se z vás stal nový, sebevědomý člověk. Snadno se naučíte: * upravit „autopilotní”myšlení a změnit zakořeněné zvyky, * využít sílu vizualizačních technik úspěšných osobností, * přestavět nervové dráhy, aby došlo k hlubokým a trvalým změnám chování, * využít schopnost mozku pohotově přepínat mezi různými způsoby myšlení, * zvládat své pocity a zklidnit mysl, * naladit se na cenné informace, které vám sděluje tělo, * jak psaním deníku můžete zjistit, jací opravdu jste a co vás omezuje. „Zásadní životní příležitosti okolo nás prochází každý den – a teď můžeme trénovat naši mysl, aby se jich chopila.”

Na začátku musím vypíchnout několik ne tolik podstatných detailů, které ale dělají knihu zajímavější a čtenářsky přístupnější. Prvním z nich je to, že nemá takový ten papírový přebal. Nejenže je to samozřejmě ekologičtější a ekonomičtější, ale já je nemám ráda, protože je vždy někde nechám nebo se mi daří ho různě natrhnout atd. Je to prostě pěkná kniha v pevné vazbě. Druhým bodem je to, že na konci je necháno několik ořádkovaných stránek, které jsou určeny na vaše poznámky. V běžné beletrii poznámky člověk většinou nedělá, ale tady je opravdu potřebuje, protože je tam mnoho informací a úkolů, které je třeba si nějak poznamenat. Posledním bodem, který zde musím vypíchnout, je uspořádanost a celková kompozice knihy, která je hodně povedená. Vše je přehledné, i když se tu objeví i jiné písmo, tak se to dobře čte. Úkoly jsou hezky zdůrazněné, to se mi líbí.

Co mě přesvědčilo, abych si knihu přečetla? když mi paní z nakladatelství psala nabídku, tak jsem se z toho emailu dozvěděla, že by kniha měla podporovat mozkovou činnost a že ji také napsala vědkyně, profesionálka. Autorka totiž není nějakou spisovatelkou, která se rozhodla, že napíše druhé Tajemství, ale je to neurovědkyně a psychiatrička. A já na vědce dám, to já vím:-)

První kapitoly velmi srozumitelně popisují mozek a jeho činnost. Jak vše propojují neurony a co všechno mozek dokáže. Autorka se tady opírá o různé studie, které jsou na konci samozřejmě citované (miluji poznámkové aparáty:-), některé si vybavuji z našich přednášek psychologie, které jsem absolvovala v rámci vysokoškolského studia (např. tu s opičkami).

Další kapitoly jsou věnované zákonům přitažlivosti, nastavení podvědomí, našim zvykům a zlozvykům, jejich dopadům na celého člověka. Autorka se důkladně zabývá psychickou i fyzickou stránkou věci, což oceňuji.

Nejstěženějším bodem je poslední část knihy, kdy Tara Swartová vysvětluje čtyři fáze naší proměny a nastartování zdroje. A co je to ten náš zdroj? Samozřejmě mozek, který vše řídí a ovlivňuje:-) Ty jednotlivé fáze jsou jasně a srozumitelně popsané a jsou doplněny úkoly, které bychom měli postupně plnit. Když autorka hovoří o nějakém bodě, který je zmíněn už někdy dříve, tak je tam odkaz na konkrétní stránku, což dost usnadňuje orientaci (a oceňuji, že překladatel ví, že viz se spíše bez tečky, neboť je to rozkazovací způsob slovesa vidět, a ne nějaká tajuplná zkratka).

Celkově jsem knihou mile překvapená, protože jsem od toho moc nečekala. Ještě vám nemůžu říct, jestli to všechno funguje, protože jsem samozřejmě na začátku první fáze, ale určitě vám dám vědět. Knihu koupíte na stránkách Grady. Jak jste na tom vy se seberozvojovou literaturou? Máte rádi tento typ literatury? Napište mi:-)

2 thoughts on “Zdroj – recenze

1. Stáňa

Zní to zajímavě, ale obávám se, že jako každý seberozvoj to vyžaduje určitou sebekázeň a důslednost, což jsou věci, které mí docela chybí. Takže mám pocit, že na mne by to stejně nejspíš nefungovalo. Kupovat si tuhle knížku asi tedy nebudu, ale kdybych na ni narazila v knihovně, tak možná zkusím…

Ahoj,
      určitě si to půjč, minimálně ty pasáže o fungování mozku jsou moc zajímavé. Já jsem na biologii nikdy nebyla, takže jsem se tady dozvěděla zase spoustu nových informací. S tou sebekázní mám taky docela problém:-)