Útěk na venkov – recenze

britská spisovatelka Julie Caplin se svými pohodovými romancemi poměrně rychle usadila v srdcích čtenářů a díky nakladatelství Cosmopolis se k nám dostávají její novinky. Tou poslední je romance Útěk na venkov, která nezapadá do žádné série, ale to samozřejmě nijak nevadí. Knihu jsem získala v rámci spolupráce.

Ilustrátorka Ellla odjede z milovaného Londýna na venkov hlídat dům své kmotry Magdy poté, co jí přítel oznámil, že si potřebuje dát pauzu. Chce si tam utřídit myšlenky a přijít na to, co od života doopravdy chce. Magda ale zapomněla zmínit jednu maličkost – že na ni v domě bude čekat fenka Tess, o kterou je třeba pečovat. Jak si Ella poradí se čtyřnohou spolubydlící, s mrzutým veterinářem Devonem a starousedlíky, kterým soukromí moc neříká? Přehodnotí svůj život a dá šanci lásce, i když si slíbila, že se bude mužům vyhýbat?

Ella je mladá žena z velkoměsta, konkrétně z Londýna. Je to umělkyně, její první výstava byla hodně ceněná. S přítelem Patrickem se podílela na umělecké galerii, s přáteli z této branže obrážela nejrůznější výstavy a pak vše probírali v trendy barech. Jenže najednou se něco zásadního stalo a Ella si zabalila všechny své věci, odjela na venkov, kde by měla dohlížet na dům tety Magdy.

První okamžiky venkovského života jsou pro ni hodně šokující a traumatické. Lidé se o sebe dost zajímají, očekávají od ní komunitní angažovanost a k tomu všemu dostala na starosti psa Tess. Chybí jen kapka, aby se Ella vrátila zpět do města, ale najednou to nejsou zvědaví otrapové, ale vlastně milí a vstřícní sousedé. S pejska Tess se stává parťák do nepohody a taky je tu samozřejmě on… Devon je poněkud bručivý veterinář, který řeší velké dilema v osobním životě.

Caplinové se perfektně podařilo vystihnout rozdíl mezi městským a venkovským stylem života, nenásilně ukazuje na to, co je povrchní a co má naopak nějakou větší hloubku. Na Elle je krásně vidět to prozření. Obzvlášť když ji porovnáme – Ella v první kapitola a Ella ve druhé části knihy. Je to obrovský rozdíl.

Caplinová se drží osvědčeného schématu, kdy hlavní hrdinku vytrhne z jejího přirozeného prostředí a přestěhuje ji. Na rozdíl od série Romantické útěky zůstáváme celou dobu v Anglii, ale to nijak nevadí. Autorka přidala roztomilé scény s pejsky, svěží venkov, hezkou anglickou krajinu a samozřejmě nechybí pohledný veterinář. Není to nijak inovativní, ale prostě to dobře funguje.

Útěk na venkov představuje ideální prázdninové čtení. Já jsem to zvládla za dva večery a usmívala jsem se u toho celou dobu. Skvěle jsem si pročistila hlavu, naladila se na cestu do Anglie (sice na podzim, ale pořád je to Anglie) a užila si to. Získala jsem přesně to, co jsem chtěla. Z zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Cosmopolis a vy ji seženete na stránkách Grady. jaká je vaše oblíbená kniha od této autorky? Máte rádi venkov, nebo dáváte přednost velkoměstu? Napište mi:-)

12 thoughts on “Útěk na venkov – recenze

Hani, jsem městský člověk, ale jsou dny, kdy na venkov moc ráda utíkám. Jako všechno to chce rovnováhu. Anglický venkov jsem měla možnost maličko poznat a tak by se mi líbilo…
    Děkuji za tip na prázdninové čtení a přeji hezký den. Helena

2. Pete

Zdravím ve spolek,
    romance jako chlap nečtu, ale tato kniha mě dle popisu zaujala a přemýšlím nad její koupí. Sám bydlím ve městě, ale vesnici mám rád. V Anglii jsem byl nedávno, jak na venkově, tak v centru, tak i z toho důvodu mám chuť si knihu koupit. Hezký den

Ahojky,
      muži romance moc nečtou, to je pravda, ale myslím si, že některé by se jim mohly líbit. Anglický venkov mám taky ráda, chystám se tam na podzim a už se těším.

3. Iwka

Hani jsem venkovský člověk od narození, ale co z vesnice udělali město, a už to není ono. Určitě sáhnu ráda po takové knížce. Je to taková očista duše. Zdraví Iwka

4. Lucie

Ahoj, právě jsem se do téhle knihy začetla, kupovala jsem ji nedávno, ale musela jsem se do ní začíst hned, protože knihy téhle autorky jsou prostě pohlazení na duši:-)

Ahojky,
      já to vnímám úplně stejně jako ty. Skvěle jsem si u čtení odpočinula, to mám na této autorce hodně ráda.

5. Sabina

Ahoj Haničko, já se na knížku chystám, asi už Kolotoč od Swistové prostě vzdám neb mě to neskutečně brzdí a stejně z toho nic nemám. Já popravdě nevím miluju klid venkova, přírodu, větší blízkost těch lidí, menší rušno, to jak každý každého zná, ale mnohdy mi tu chybí to vyžití, dopravní dostupnost a možná nějaké pracovní podmínky jsou trochu horší. Kulturně čas od času tu něco je, ale povětšinou člověk musí dojíždět za kulturou, za prací, nakoupit i k doktorovi, takže bez auta je jak bez ruky. Práce tu moc není a když už tak si člověk nesmí vybírat.

Ahoj Sabi,
      já jsem od Swistové četla ty její první knihy a ty se mi líbily, ale asi u třetí jsem měla už problém.