Třetí prázdninový týden

Krásný den,

opět je zde takový pohodový report o tom, jak si užívám léto:-) V pátek jsem se začala připravovat na dovolenou v Řecku, kam jsem odjížděla v sobotu ráno. Ještě v pátek před odjezdem mě čekala němčina, ale nějak mi to nevadilo, balím rychle:-)

V sobotu v šest ráno mě vyzvedl pan Korecký, který mě vezl do Prahy, odkud odjížděl náš bus do Řecka. Vše šlo v pohodě, já měla tisíce zavazadel, samozřejmě zase ta největší a nejtěžší:-D Cesta byla dlouhá, jeli jsme 26 hodin a bus pak pokračoval dál. Byl to klasický linkáč Praha – Atény. My jsme vystupovaly (já a moje kamarádka Terka) v Leptokárii, kam jsme se dostali asi v jedenáct dopoledne. Tam nás už vyzvedl delegát a odvezl nás na ubytování. Bydlely jsme v hotelu Afroditi v městečku Neos Pantaleimonas. Byla jsem tam už podruhé a fakt jsem tam spokojená. Ubytovaly jsme se a po chvíli odpočinku jsme hned vyrazily k moři. Pláž se rozkládá přímo pod hradem Platamonas. Na vše dohlíží majestátní pohoří Olymp.

hrad Platamonas

V pondělí ráno jsme se sešli s delegátem Lukášem, který nám nabídl různé fakultativní výlety. S Terkou jsme se nějak neshodly, a tak jsme každá jely na jiný. Já jsem v pondělí večer vyrazila na Řecký večer. Tato akce nám představila tradiční řecké jídlo a řecké tance. Několik tanců jsme se naučili a také nám převedli speciální tance, které symbolizovaly různá období z řecké historie (hlavně války proti Turkům). Sice jsem na tuto akci jela sama, ale rychle jsem se seznámila s ostatními a fakt jsme si to všichni užili. Jídla bylo spousta, neustále nám dolévali pití (já jsem abstinent, tak jsem měla džus, ostatní víno). Tance výklad okolo nich byl zajímavý, samotné tančení docela náročné, hudba u těch kruhových tanců neustále zrychlovala, ale bylo to super:-D

řecké tance

s jedním z tanečníků

s jedním z tanečníků

řecká kuchyně

V úterý dopoledne jsme s Terkou vyrazily na tradiční trhy do Leptokárie, kde jsem nakoupila různé dárky pro rodinu a blízké. Ještě než jsme se vrhly do víru nákupů, navštívily jsme tradiční řecký kostel. Trhy jsou složené ze stánků s jídlem a s oblečením a věcmi do domácnosti. Seženete zde vše, od záclon po ryby. Do Leptokárie nás zadarmo odvezl pan majitel hotelu, byl na nás moc hodný. Zpátky jsem si brala taxíka, který vyšel na sedm euro. Terka zůstala, protože odjížděla na další výlet, tzv. bahna. Říkala, že to bylo skvělé, ale musela pak prý dvakrát osprchovat, protože smrděla po těch bahnech:-D

v kostele

v kostele

Já jsem se odpoledne odhodlala vyzkoušet hotelový bazén a večer už mě čekala další akce, tentokrát to byla večerní plavba po moři. Busem jsme odjeli do jiného města, kde jsme se nalodili na takovou roztomilou loď a pluli jsme po moři. V ceně bylo opět pití a posádka se starala, aby naše pohárky byly neustále doplňovány. Asi po necelé hodince jsme na chvíli zakotvili a kdo chtěl, mohl si zaplavat v moři. Já jsem tedy tuto odvahu neměla, na hloubce se bojím a nejsem moc dobrý plavec. Přesto asi dvacet lidí do vody naskákalo a užili si to:-D Po doplutí do přístavu jsme měli ještě rozchod. Mohli jsme se projít po městečku, zůstat na lodi nebo jít na pláž. Já se nakonec šla podívat ještě po pláži, abych mohla zkonstatovat, že ta naše je mnohem hezčí a čistší.

naše pláž v Neos Pantaleimonas

naše pláž v Neos Pantaleimonas

Středu jsme s Terkou strávily především u moře. Moře je naprosto čisté a průzračné. Pláže jsou pískové a nejsou úplně přeplněné, tak akorát. Jsou na nich lehátka se slunečníky,která patří různým barům. Pokud si něco objednáte (třeba luxusní zmrzlinu za euro), můžete na těch lehátkách ležet celý den a nic neplatíte. Tento přístup mi přijde skvělý, je to mnohem levnější, než platit někde za lehátko.

na pláži

na pláži

za soumraku

Večer jsme se chtěly vypravit vláčkem na hrad Platamonas. Aktivně jsme nastoupily, zaplatily 3 eura a vyjely jsme. Cesta byla super, mám moc ráda tyto výletní vláčky. Zrada nastala, když jsme dojeli k hradu a řidič nezastavil… Byly jsme dost překvapené, ale nezbývalo nám nic jiného, než jet dále. Vlak zastavil až v městečku Platamonas, kde jsme se tedy prošly, něco nafotily a pak jsme zase jely zpět. V našem hotelu ještě majitel uspořádal další malý řecký večer, vystupovali hudebníci a zpívali řecké písně. Jednu nám zazpíval i sám šéf:-)

náušnicové dilema

děs v očích...ujíždí mi vláček:-)

děs v očích…ujíždí mi vláček:-)

Čtvrtek trávila Terka celý den výletě a já odpočívala v hotelu. Zvládla jsem se spálit už první den, takže čtvrtek jsem strávila s pantenolem a bílým jogurtem na různých částech mého těla….:-D Také jsem se věnovala blogu, knihám, filmům a seriálům, které jsem si přivezla.

v městečku Platamonas

v městečku Platamonas

O zbytku pobytu a celkově o zájezdu Vám napíšu zase příště:-) Doufám, že Vás baví tyto „sledovací články“. Budu ráda, když mi napíšete, jak jste si třetí týden prázdnin užili Vy:-)