Ta lepší z nás – recenze

už jsem Vám psala ve článku o přečtených knihách o románu Ta lepší z nás od Alafair Burke. Já jsem ji získala díky spolupráci s nakladatelstvím Metafora a jsem za to moc ráda, protože mě to moc bavilo.

Ačkoli je Chloe mladší ze dvou sester Taylorových, vždy se zdálo, že má trochu navrch. Byla úspěšná studentka s velkými sny a ještě větším pracovním nasazením. Nicky – vždy divoká a víc než nezodpovědná – byla pravým opakem své mladší ambiciózní sestry. Proplouvala z jedné práce do druhé a ze vztahu do vztahu a vždy se držela se v blízkosti domova v Clevelandu. Na chvíli se zdálo, že obě našly své štěstí. Chloe získala stipendium na univerzitě a přestěhovala se do New Yorku, kde získala vysněnou práci v nakladatelství. Nicky se provdala za nadějného mladého právníka Adama Macintoshe a porodila mu syna, kterého pojmenovali Ethan. Během té doby se sestry navzájem odcizily. Nyní, o víc než patnáct let později, se jejich život dramaticky změnil – Adamovou ženou je dnes Chloe. Poté co je Adam v domě v East Hamptonu zavražděn, Chloe neochotně vpustí zpět do svého života biologickou matku svého dospívajícího adoptivního syna – sestru Nicky. Když ale policie označí za podezřelého z vraždy Ethana, sestry to donutí se spojit… a společně hledat pravdu ukrytou v rodinných tajemstvích, pohřbených v dávné minulosti.

Na první pohled tu máme moc zajímavý milostný trojúhelník s Nicky, Chloe a Adamem. Nicky a Chloe jsou sestry, ale nejsou v kontaktu. Problémy mezi nimi byly už v minulosti. Je dost důležité připomenout, že Chloe se dala dohromady s Adamem až poté, co se on po rozvodu přestěhoval do New Yorku. Zamilovali se do sebe, společně vychovávali Ethana, který i Chloe říkal mami. Nicky z jejich života naprosto zmizela a prala se s vlastními démony.

Vše vypadalo ideálně, ale jednou byl v jejich domě v Hamptons nalezen Adam. Mrtvý. Policie je hodně nepříjemná a nemilosrdná. Brzy obviní Ethana z vraždy otce. Také se na scéně objevuje Nicky, protože jedině ona je biologickým rodičem Ethana a jedině ona  o něm může rozhodovat. Toto obvinění pomůže spojit sestry, které spolu už dlouho nemluvily.

Chloe je moc zajímavá postava. Velmi úspěšná novinářka, která se silně angažuje v hnutí mee too. Pečlivě se stará o Ethana, kterého bezesporu miluje. Její kariéra je pro ni velmi důležitá, ale snaží se nezanedbávat i svou rodinu. Postupně se odhaluje její minulost a my zjišťujeme, jak vypadá i její odvrácená strana.

Pořád jsem si říkala, že je mi to všechno jasné, že vlastně už vím, kdo zabil Adama a co se stalo. A pořád to nebyla pravda… Opravdu mě román chytl, přečetla jsem ho za jeden večer, musela jsem. Příběh je strhující. Jedná se o thriller, ale nečekejte, že to bude něco temného jako jsou severské kriminálky. je to příběh plný rodinných komplikací a obrovského obětování se.

první kniha

Příběh je plný nečekaných překvapení, zvratů, odhalení, která nikdo nečeká. Autorka pracuje se současným děním, je to třeba hnutí mee too nebo velmi dobře ukazuje, jak fungují sociální sítě a jaká je jejich síla. Přijde mi, že se autorce dobře podařilo zachytit různé rodinné polopravdy a to, jak zkresleně si pamatujeme věci z minulosti.

první kniha

Z knihy jsem upřímně nadšená a určitě bych si chtěla půjčit v knihovně i další knihy této autorky, protože se mi líbí její styl psaní. Za zaslání ještě jednou děkuji nakladatelství Metafora a vy knihu seženete na stránkách Grady. Znáte tuto autorku? Napište mi:-)