Zabij, nebo zemři – recenze

americkou spisovatelku Isabellu Maldonado jsem si hodně oblíbila díky skvělé sérii s vyšetřovatelkou Ninou Guerrerou, a tak jsem samozřejmě nemohla odolat ani její novince Zabij, nebo zemři s agentkou FBI Danielou Vega. Knihu vydalo nakladatelství Metafora a já jsem ji získala v rámci spolupráce.

V centru New Yorku hrozí útočník bombou a o chvíli později je na ulici za bílého dne zavražděn šéf týmu jistého senátora. Agentka FBI a bývalá příslušnice elitních jednotek americké armády Daniela Vega muže pronásleduje a dopadne, to je však jen začátek. Vyšetřování zavede FBI a newyorskou policii k záhadné skupině nájemných zabijáků a Daniela dostává svůj první úkol na nové pozici: infiltrovat skupinu a zjistit, kdo si vraha najal a proč. Neplánovaně se však ocitá na neznámém místě jako účastnice únikové hry, v níž se bojuje o holý život a přežít může jen jeden.  Dějiště hry je záhadou, stejně jako totožnost osoby, která ji řídí.  FBI po Dani horečně pátrá, zatímco svět sleduje počínání jejího avatara na darkwebu, aniž tuší, že tahle virtuální hra je přímo děsivě skutečná.
Nejnovější thriller Isabelly Maldonado uvádí novou sérii, jejíž hrdinkou je právě Daniela Vega, agentka FBI s elitním armádním výcvikem, zkušenostmi z nejnáročnějších tajných vojenských misí a dramatickým životním příběhem.

Daniela Vega je bývalá elitní rangerka a nyní pracuje ve speciálním týmu FBI. V New Yorku je vyhlášen poplach, protože je nahlášená bomba, a zároveň je nečekaně zabit šéf týmu senátora. Daniela zahlédne pachatele a pronásleduje ho, ale na první pokus se jí ho nepodaří chytit. Je zahájeno vyšetřování a společně s týmem se jim podaří zajmout vraha a díky němu se dozvědí o jisté zločinecké organizaci, která likviduje lidi po celém světě.

Daniela je vybrána, aby se infiltrovala do skupiny a získala důkazy pro jejich činnost. Díky tomu se dostává na neznámé území do zvláštního z velké části podzemního objektu, kde probíhá simulace únikové hry. Jenže to není jen cvičení, jde opravdu o život a vyhraje jen ten, kdo nakonec přežije. Daniela se může spolehnout jen sama na sebe a svůj výcvik a zároveň musí myslet na to, že je pořád agentkou FBI a že by měla životy chránit, a ne je likvidovat.

Nepřítel, který stojí za vším, si říká Nemesis a jeho pomsta je opravdu propracovaná do sebemenších detailů. Motivace ke všem činům je postupně odhalovaná, a i když by čtenář mohl trochu soucítit s jeho pohnutkami, ta chladnokrevnost vše zlikviduje. Kromě Nemesis je tu ale hned několik dalších záporných postav, což oceňuji, díky tomu je zápletka taková vrstevnatá.

Kniha sleduje příběh z pohledu Daniely, později se vyčlení i její tým, a samozřejmě je tu Nemesis. Jednotlivé kapitoly jsou dynamické, děj je strhující hned od začátku. Těžko se mi kniha odkládala, když jsem musela jít dělat něco jiného. Líbí se mi, jak je znát, že autorka pracovala v bezpečnostních složkách a to prostředí velmi dobře zná. Bavily mě i všechny vedlejší postavy, takže už netrpělivě vyhlížím další díl.

Ještě jednou děkuji za zaslání knihy nakladatelství Metafora a vy ji seženete na stránkách Grady. Máte rádi knižní série? Která je vaše oblíbená? Napište mi:-)

8 thoughts on “Zabij, nebo zemři – recenze

Hani, série mám ráda, u pár knih se na pokračování opravdu těším.