Třinácté znamení – recenze

říkala jsem si, že si zase trochu rozšířím spektrum čtených knih, a vybrala jsem si v nakladatelství Cosmopolis jejich novinku ze sekce fantasy. Kniha se jmenuje Třinácté znamení, jedná se o první díl série Vlci zvěrokruhu. Autorkou je Elizabeth Briggs. Já jsem knihu získala v rámci spolupráce.

Erotikou nabitá vlčí romance
Ayla se už odjakživa cítí jako vyděděnec. Její matka byla člověk, takže Ayla nikdy nebyla uznána jako právoplatný člen smečky znamení Raka. Velké naděje vkládá do Konvergence – shromáždění všech smeček, kde konečně získá nejen schopnost přeměňovat se ve vlka, ale bude jí také přidělen osudový druh, partner vyvolený Slunečními čarodějkami. Naplní se konečně její sen o lepším životě? Nebo bude muset čelit ještě horším výzvám?
Romantická fantasy ze série Vlci zvěrokruhu
.

Na začátku jsem se trochu bála popisu „erotikou nabitá romance“, ale nakonec to bylo vše bez problémů. Hlavní hrdinka Ayla je míšenec. Její otec měnlivec (alfa vůdce znamení Raka) měl románek s lidskou ženou a narodila se právě Ayla. Kvůli smíšenému původu je ve svém kmeni outsiderem, šikanují ji tam denně téměř všichni. Právě proto se tak moc těší na Konvergenci, kde všichni dospělí vlci získávají své vlčí schopnosti a zároveň dochází k rituálu párování. S tím přichází šance na to, aby si Ayla našla nového druha v jiném kmeni a odešla s ním.

Celá společnost je zde rozdělena do dvanácti kmenů podle astrologických znamení. Mezi nimi samozřejmě existuje řevnivost, na vše poté dohlížejí Sluneční čarodějky. Jenže během Konvergence se zde objeví členové zapovězeného třináctého znamení, znamení hadonoše. Chtěli se také zúčastnit, ale byli vyhnáni. Mezitím se rozpoutá válka mezi hlavní alfa vůdci Raka a Lva a celý rod Raka je vyvražděn.

Překvapivě přežije jen Ayla, kterou zachrání nečekaně lidé z družiny Hadonoše. Jejich vůdce Kaden je velmi přitažlivý, mezi ním a Aylou to neuvěřitelně jiskří, i když ona na rituálu párování získala úplně jiného muže. Naneštěstí se jedná o syna alfy Lva, takže je to úhlavní nepřítel. Jenže páry jsou k sobě přitahovány, i když to oba nechtějí. Ayla je najednou v takovém pochybném milostném trojúhelníku…

Jedná se o první díl série, která má podle mě potenciál. Líbí se mi svět, který autorka vytvořila. Rozdělení lidí do skupin podle znamení, pravidla společnosti, rituály. Hlavní hrdinka má sice už dvacet let, ale občas je to docela puberťačka. Zaujala mě zápletka, je jasné, že tam je nějaké tajemství z minulosti, které se hodně točí kolem Ayly. Občas mi to připomínalo základní osou Hunger Games, takže jsem hodně zvědavá na to, jak se to vyvine. Co se týče té erotiky, byla hlavně v druhé polovině knihy a byla to tedy erotika bez romantiky. O lásce mezi hlavními postavami se určitě ještě nedá hovořit, mluví za ně jejich pudy, tedy hlavně za Aylu.

Jestli máte rádi knihy, jako jsou třeba Upíří deníky nebo Stmívání, tak se vám nejspíše bude líbit i Třinácté znamení. Já za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Cosmopolis a vy ji seženete na stránkách Grady. Máte rádi příběhy s vlky, čarodějkami, upíry apod.? Znáte Stmívání a Upíří deníky? Napište mi:-)

6 thoughts on “Třinácté znamení – recenze

Hani, o knihách vím, ale nečetla jsem je, Vám, že neteř na nich svého času ujížděla…
    Děkuji za recenzi a přeji hezký den. Helena

Hani, tak tohle je zcela mimo můj čtenářský záběr. Já se teď potýkám s knihou Momentálně nedostupná, do které se pořád nemůžu začíst.
    Měj se fajn

Ahoj Stáni,
      já mám fantasy ráda, ale spíše to klasické. Toto jsem ale bez problémů přečetla, užila si to a jsem zvědavá, jak to bude pokračovat.

3. Lucie

Ahoj, od téhle autorky už jsem dřív četla nějaké knihy, popravdě už si ani moc nepamatuji, jak se mi líbily, taky to bylo něco s nadřirozenými bytostmi – vlkodlaci, upíři a tak. A přečetla bych si i tuhle.

Ahojky,
      pro mě je to nová autorka, nikdy jsem od ní nic nečetla, ale tuto sérii si budu chtít samozřejmě dočíst, zajímá mě, jak se to bude vyvíjet dál…