Dívka v mlze – recenze

Barbora Bernátová je mladá slovenská autorka, která se českým čtenářům představila detektivkou Dívka v mlze. Jedná se o první díl série s kapitánem Davidem Meiznerem. Knihu vydalo nakladatelství Metafora a já jsem ji získala v rámci spolupráce.

V bohem zapomenuté chatové osadě na východním Slovensku nacházejí dva mladíci zavražděnou ženu. Její totožnost je velkou neznámou. Případ řeší svérázný detektiv David Meizner, věčně nevrlý a nepříjemný sukničkář, který nemá lidi příliš v lásce, a jeho krásná a věcná kolegyně Ema Kopecká. Aby odhalili totožnost vraha, musejí se společně prodrat pavučinou utkanou z dávných tajemství. Jejich pátrání se však komplikuje…
Drama plné zvratů a nečekaných událostí se hemží podezřelými postavami z minulosti i současnosti, dávno zapomenutými hříchy, ale i bolestí a utrpením, které musela malá holčička a později mladá žena prožít. Děj nás postupně zavede do malé vesničky pod Tatrami, aby pokračoval do hlavního města a zpět na místo, kde měla hlavní hrdinka nečekanou schůzku se smrtí.
Příběh rozehraný postavami z masa a krve je napínavý až do samotného konce a překvapí nečekaným rozuzlením.

David Meizner je sice schopný policista, ale jeho schopnost vyspat s jakoukoliv ženou, kterou potká, mu nadělá nejedny potíže. K tomu všemu by se mnohem raději sbližoval se svojí kolegyní Emou, která pro něj sice má slabost, ale zároveň jí ty zástupy žen v jeho posteli vadí.

V jedné téměř puštěné chatové oblasti najdou dva kluci brutálně znásilněnou a zbitou zavražděnou ženu, kterou policie identifikuje jako Hanu Richterovou, dívku, která nemá vůbec dobrou pověst a která kdysi zmizela ze své rodné vesnice. Vyšetřovatelům brzy dojde, že musí poznat nejdříve důkladně její minulost, než budou schopni odhalit pachatele.

Kniha celkem schopně kombinuje klasickou chronologickou kompozici s retrospektivními prvky, které se liší písmem. Vyprávění kapitol se střídá pohled Davida Meiznera a dalších podezřelých osob. Každá kapitola nese jméno hlavního protagonisty, takže se v tom čtenář celkem slušně orientuje. Co mi ale dělalo občas problémy, je množství mužských postav, které nějak souvisí s Haninou minulostí.

Kniha je poměrně brutální, je tu hodně násilí a sexu. Dost mi vadil David a jeho přístup ke všemu – k okolí, k matce, k Emě, ke kolegům… Taky tam autorka určitým způsobem rozvinula dějovou zápletku u Davidova otčíma a nechala ji naprosto otevřenou, tak nevím, co to mělo být za záměr. Každopádně se mi to jinak četlo dobře, určitě se podívám i na další díly. Slovenských autorů zase tolik přečtených nemám, tak to pro mě byla příjemná změna.

Za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Metafora a vy ji seženete na stránkách Grady. Jak se vám čtou knihy, kde vám hlavní hrdina není moc sympatický? Máte nějaké oblíbené slovenské autory? Napište mi:-)

6 thoughts on “Dívka v mlze – recenze