Anděl smrti – recenze

jestli máte rádi detektivky a čtete je pravidelně, tak vám určitě neunikl britský spisovatel Robert Bryndza, který se na českém trhu proslavil sérií s vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou. Nejnovější případ se jmenuje Anděl smrti. Knihu vydalo nakladatelství Cosmopolis a já jsem ji získala v rámci spolupráce.

Když najde detektiv šéfinspektor Erika Fosterová vysoce postaveného politika Nevilla Lomase nahého, svázaného a mrtvého ve vlastní posteli, vedení Metropolitní policie rychle rozhodne, že jeho smrt není potřeba vyšetřovat. Případ je odložený, ovšem jen do chvíle, kdy je nalezena mrtvá i nadějná fotbalová hvězda. Erika a její tým navíc s těmito vraždami spojí i smrt známého režiséra. Policie už nemůže ignorovat to, co je očividné: v Londýně řádí sériový vrah, který si chce vyřídit účty.
Výsledky vyšetřování jsou ovšem trochu matoucí. Na záběrech z průmyslových kamer se objeví pět podezřelých žen… a všechny jsou si k nerozeznání podobné. Při pátrání po jejich totožnosti Erika několikrát narazí na zmínku o sexuální pracovnici, která má špínu na tolik vlivných mužů, že to znervózňuje i ty nejmocnější politiky a vedení Metropolitní policie.
Čas do dalšího útoku vraha se krátí a je na Erice, aby rozpletla síť důkazů a zodpověděla zásadní otázky: Co spojuje oběti dohromady, kdo další je zapleten do skandálu a jak daleko jsou mocní ochotní zajít, aby ochránili své vlastní zájmy?

I když Erika na první pohled žije momentálně ve spokojeném a fungujícím vztahu s Igorem, Slovákem, který se taky kdysi přestěhoval do Anglie, ještě úplně vázat se nechce. Jednou zpanikaří a nečekaně se tak dostane k vyšetřování vraždy jednoho prominentního politika. Třebaže by na případu pracovala ráda dál, je z vyšších míst odstavena. O nějaký čas později dojde k další vraždě, tentokrát se jedná o slavného fotbalistu a kolem jeho smrti je mnoho podivných okolností. Erika dokáže oba případy spojit a nakonec si prosadí vyšetřování i první vraždy. Jenže pachatel ještě nezničil všechny lidi, které má na seznamu…

V tomto případě se musí Erika a její tým ponořit hluboko do ošklivé historie Británie a jejího sociálního systému, aby objevili motivaci, která je dovede až k samotnému vrahovi. Ten jedná velmi chladnokrevně, ale že by jeho pohnutky nebyly vůbec oprávněné, to opravdu říci nemůžeme.

Zápletka je zde hodně povedená a autor nás pěkně napíná až do samotného konce. Nápad s několika ženami převlečenými do stejných kostýmů se mi moc líbil. I když je to „jen detektivka“, Robert Bryndza je mistr svého řemesla a každý příběh má skvěle propracovaný.

Kapitoly jsou opět krátké a hodně dynamické. Střídají se zde pasáže vyprávěné z pohledu Eriky a i dalších postav, přičemž čtenář dlouho neví, jestli se jedná o vraha nebo další oběť. Pro odlehčení zde Erika řeší i soukromý život, který se už hodně stabilizoval, což je fajn. Oceňuji také, že jsme se opět mohli setkat s celým týmem. Mojí oblíbenkyní je Mossová, ta má skvělý smysl pro humor:-)

Jestli máte chuť na dobrou britskou detektivku, Anděl smrti vás určitě nezklame. Za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Cosmopolis a vy ji seženete na stránkách Grady. Už jste četli nového Bryndzu? Jaké autory detektivek byste mi doporučili? Napište mi:-)

8 thoughts on “Anděl smrti – recenze

1. Lucie

Ahoj, mám ji doma, ale k přečtení jsem se ještě nedostala, nicméně nepochybuji, že to bude prima čtení jako kterákoliv kniha tohoto autora.