Víkend plný viny – recenze

Sandie Jones je anglická spisovatelka, která píše spíše komorní thrillery, kde se zápletka rozjíždí spíše pomalu, ale o to jsou pak zajímavější ty závěry. Přesně taková je i kniha Víkend plný viny. Vydalo ji nakladatelství Cosmopolis a já jsem ji získala v rámci spolupráce.

Rachel a Jack.
Paige a Noah.
A Will.
Pět přátel, kteří se znají dlouhá léta.
A pak je tu Ali, Willova nová snoubenka.
Will je po letech špatných rozhodnutí konečně zamilovaný. Co na tom, že svatba s Ali přichází možná až příliš rychle po jejich seznámení? Všechny tři páry se vydají do Portugalska na romantický obřad na pobřeží. Víkend v nádherné vile je skvělou příležitostí, jak Ali poznat trochu blíž.
Idylický výlet ale naruší šokující tajemství. Ale ukáže se, že nastávající nevěsta není zdaleka jediná, kdo něco skrývá, a jak začínají jednotlivá tajemství vyplouvat na povrch, hrozí, že se přátelství i manželství rozpadnou. Domů se navíc nevrátí všichni.

Na začátku našeho příběhu jsou tři páry. Rachel a Jack a Noah a Paige jsou manželé už dlouho. Všichni odlétají do Portugalska, kde se má konat vysněná svatba Willa, jejich dalšího kamaráda a Jackova mladšího bratra. Jeho nevěstou je Ali, mladá, lehce potrhlá, poněkud nezodpovědně působící žena. Většina Willových přátel ji vlastně nemá moc ráda, ale všichni z jejího okolí ji milují a mluví o ní jako neuvěřitelně milé, srdečné a obětavé přítelkyni.

Celý děj se odehrává během jednoho prodlouženého víkendu, kde napětí mezi hlavními hrdiny vyvrcholí. Nejméně se do děje zapojuje vlastně Will a největší prostor mají právě ženy, především Rachel. Ta podezírá Ali z nevěry a vzpomíná na šťastné okamžiky přátelství mezi ní a Noahem. Zatímco Paige a Jack přicházejí se svými verzemi Ali, jejího chování, Rachel se do mysli začíná vkrádat nepříjemná myšlenka na to, že vše bylo možná jinak, že Ali je úplně jiná, než si dosud myslela, a hlavně že její život je tak trochu iluze…

Já jsem od Sandie Jones četla všechny knihy, které vyšly v češtině, a třeba Matčina hra byla naprosto fenomenální. Víkend plný viny není špatný, ale celá ta zápletka mi přijde vlastně jakoby známá, jako kdyby už byla v nějakém seriálu, filmu nebo jiné knize. Je to prostě neoriginální. Nejvíce prostoru zde má Rachel a mám nepříjemný pocit, že vám brzy začne lézt na nervy.

Kniha je každopádně napsaná velmi čtivě, dynamicky, řádky mi mizely před očima. Trochu náročnější byla orientace mezi postavy. Vše je psané ve třetí osobě a někdy jsem se mezi těmi manželskými páry ztrácela. Will a Noah z toho všeho vycházejí jako naivní trubky, Rachel je k tomu i poněkud plačtivá. Než poznáte skutečnou Ali, nemáte vlastně prostor si ji nějak oblíbit, román je už na konci. I když je tento příběh vedený jako thriller, řekla bych, že je to spíše psychologicky laděný román, který je vhodný spíše pro ženy.

Sandie Jones píše dobře, ale jestli čekáte něco strhujícího jako byla Matčina hra, budete zklamaní. Za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Cosmopolis a vy ji seženete na stránkách Grady. Máte rádi thrillery? zkoušeli jste už nějakou knihu od této autorky? Napište mi:-)

6 thoughts on “Víkend plný viny – recenze

1. Lucie

Ahoj, četla jsem Matčinu hru a Nevlastní sestru. Ještě mi na přečtení čeká První chyba. Určitě bych si ráda přečetla i tuhle knihu.