Uteč, dokud můžeš – recenze

detektivky a thrillery, kde vystupují agenti FBI mě vždy bavily. Ne jinak je tomu i u novinky z dílny nakladatelství Metafora. Kniha se jmenuje Uteč, dokud můžeš a její autorkou je americká spisovatelka Rebecca Zanetti. Já jsem román získala v rámci spolupráce.

Zvláštní agentka FBI Laurel Snowová si předvánoční čas představovala docela jinak, ale když se v horách u jejího rodného města ve státě Washington najdou stopy řádění sériového vraha, rozhodne se vyrazit na místo činu a pustit se do pátrání.
Svérázná mladá žena s výjimečnou pamětí, která z domova coby zázračné dítě odešla už v jedenácti letech na univerzitu, se díky znalostem psychologie pokouší vžít do myšlení násilníka, jenž se skrývá mezi spořádanými občany horského městečka. Pátrání jí komplikuje nejen drsné zimní počasí, ale také stíny vlastní minulosti a nekontrolovatelná přitažlivost, kterou pociťuje k Hucku Riversovi, bývalému vojákovi a rangerovi, který se stal proti své vůli jejím parťákem ve vyšetřování.

Laurel Snowová pracuje jako agentka FBI. Je velmi inteligentní, univerzitu vystudovala ještě jako dítě a dokázala se specializovat a hned na několik vědních oborů. Vychovala ji pouze její matka, o otci nic neví. Pochází z malého městečka na severozápadě USA a právě zde se objeví několik mrtvol, které jasně signalizují přítomnost sériového vraha. Mezi podezřelými je i její samotářský strýc Carl, který sice pracuje jako hrobník, ale nikomu by neublížil. Naštěstí hned najde někoho, kdo jí s vyšetřováním pomůže. Je jím příslušník horské služby a ranger Huck Rivers.

Do příběhu zasahují nejrůznější postavy z městečka a Laurel s Huckem nebudou na stopě jen vrahovi, ale i temné rodinné minulosti, která je hodně překvapivá. I když se celé vyšetřování uzavře, tak na mě působí příběh Laureliny rodiny neuzavřeně, a tak doufám, že bude ještě nějaké pokračování.

Celý příběh je napsaný er-formou z pohledu Laurel. Kapitoly jsou poměrně krátké, vše je dost svižné a dynamické. Největší devízou této knihy jsou ale hlavní postavy. Laurel i Huck jsou opravdu sympatičtí. Laurel není úplně hvězda společnosti, má v sobě něco z Sheldona Coopera. Je hodně upřímná, nepoužívá zbytečně ironii a sarkasmus. Je velmi inteligentní, nestydí se za to, ale také to nikomu nepředhazuje. Huck je takový ten mlčenlivý drsňák, což je prototyp hrdiny, kterého mám fakt ráda.

Opravdu doufám, že se jedná o první díl série, protože se mi tato kniha hodně líbila a přečetla jsem ji během 24 hodin. Jestli máte rádi takové mrazivé detektivní thrillery, tak zde budete rozhodně spokojení. Za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Metafora a vy ji seženete na stránkách Grady.

Máte také rádi tento typ knih? Napište mi:-)

6 thoughts on “Uteč, dokud můžeš – recenze

Hani, tvé hodnocení zní hodně dobře, píšu si! Tahle knížka by mě určitě bavila.