Série Hledání od Jennifer Probst – knižní recenze

už pár týdnů vám slibuji recenzi na velmi povedenou knižní sérii Hledání od americké autorky Jennifer Probst. Děj se opět odehrává ve fiktivním americkém městečku Verily na řece Hudson (stát New York). Zde probíhal i děj její předchozí série (Manželská past, Manželská smlouva, Manželský omyl, Manželský slib) a některé z postav se objevují i v těchto dílech. Všechny knihy vydalo nakladatelství Ikar.

Hledání vytouženého dne

První díl nové série od bestsellerové autorky Manželské smlouvy. Kate Seymourová vlastní velmi úspěšnou seznamovací agenturu a nadto má zvláštní dar vycítit, kdy se ve vzduchu vznáší skutečná láska. To jí ale v nejmenším nepomůže, když do agentury vtrhne rozezlený (ale zatraceně sexy) právník Slade Montgomery. Tvrdí, že její podnik je podvod…a jestli ne, ať mu Kate pomůže najít tu pravou ženu. Problém je pouze v tom, že Kate se do něj zamilovala sama…

Příběh Kate a Sladea je na úvod skvělý. Líbí se mi, jak je tam představena myšlenka vzniku seznamovací agentury. Kniha mě zaujala hned na začátku, kdy je Kate na dalším nepovedeném rande. Jestli jste také byli někdy na takové schůzce, tak tady se pobavíte. Jako kdyby autorka vyzpovídala hromadu lidí a použila jejich zkušenosti z nepovedených prvních schůzek…

Kate je sympatická, taková jemná, působí trošku chladně, ale jen navenek, vevnitř je velmi vřelá. Pasáže s Robertem jsou vysloveně dojemné, až se mi občas chtělo brečet. Slade je na první pohled drsňák, ale i on má své vnitřní problémy.

Kniha velmi povedeně kombinuje dojemné scény (pejsek Robert, problémy hlavních hrdinů, záležitosti kolem sestry Jane), vtipné momenty (hot jóga, večeře se společníky, maminka a drogy) a erotické pasáže, které jsou ale přiměřené:-) Už čtení prvního dílu mě hodně navnadilo na ten další:-)

Hledání dokonalé lásky

Druhý díl volné série „Hledání“ od bestsellerové autorky Jennifer Probstové. Kennedy Asheová je spolumajitelkou seznamovací agentury Kinnections a ve své práci je opravdu dobrá. Umí zorganizovat jakoukoliv společenskou akci a i z nejupjatějšího chlapíka dokáže vykouzlit sebevědomého muže. Nate Ellison Raymond Dunkle, vědec, „nerd“ a Kennedyin nejnovější klient, by však mohl být oříšek. Zatímco se z Natea snaží – obrazně řečeno – strhnout bílý plášť a pomoct mu vypořádat se s katastrofální minulostí plnou rozchodů, nemůže nemyslet na vlastní skrývané pochyby, bolest a nejistotu. Možná si jsou s Natem vlastně docela blízcí…

Asi moje nejčtenější kniha od této autorky:-) Nate a Kennedy představují výbušnou směs lásky, erotiky, vtipu, dojemné tolerance a porozumění. Jsem nadšená, že se zde objevuje netypický hrdina – nerd. Já mám pocit, že právě nerdi jsou často nedocenění a jsem ráda, že je objevuje i literární svět (třeba Alice Clayton a její Hřebec, kde hlavní hrdina je knihovník). Kennedy má hodně vnitřních démonů, jen je umí dobře skrývat. Nate sice vypadá, že má mnohem více problémů, ale je vlastně hodně vyrovnaný a ví, co chce.

Jeho dvoření je sladké a upřímné. Líbí se mi i jeho vztah k bratrovi (a panebože, vyšla povídka i o něm!!!), který je poněkud neotesaný, ale dobrosrdečný. Zase se pobavíme na sportovních lekcích (tentokrát zumba). Hodně pasáží se týká i jídla, takže je možné, že při čten na vás přijdou různé chutě…

Hledání podmanivé krásy

Gen MacKenziová má před sebou nejšťastnější den svého života, svou svatbu. Anebo se o tom alespoň snaží přesvědčit. Jak se vlastně stalo, že z jejího dokonalého snoubence, úspěšného lékaře a jejího šéfa, stal manipulativní sobec? Když Gen čeká v kostele na okamžik, než bude muset projít uličkou k oltáři, poslechne náhlý impuls a místo do manželství skočí z kostelního okna – přímo do náruče Wolfa, svého nejlepšího přítele. Od doby, co se zasnoubila, se s Wolfem odcizili, ale jejich společný útěk je sblíží rychleji, než by si pomysleli. Brzy si uvědomí, že jejich vztah přerůstá v něco víc. A potom už nebude cesty zpět… Gen i Wolfe si svého kamarádství cení nade vše a díky minulým traumatům vědí, že ztráta přítele by byla nenahraditelná. Jak ale odolat přitažlivosti, která je k sobě táhne velmi neplatonickým způsobem?

Gen a Wolfa známe už z předchozí série a víme, že obzvlášť Wolfe si užil v minulosti své. Tento díl je na jednu stranu velmi něžný, na druhou se zde objevuje i menší kriminální zápletka, která mi přijde i celkem realistická.

Gen je taková jemná květinka, ze čtveřice kamarádek se projevovala vždy nejméně. Wolfe je na první pohled drsňák, zase úplně jiný prototyp hrdiny (vyholený, potetovaný). Známe ho dobře i z předchozího dílu, kde se spřátelil právě s Natem.

Na jejich příběh čekáme vlastně už dlouho, všichni cítíme to jejich propojení. Myslím, že jejich láska nikoho nepřekvapila, nakonec ani je ne.

Hledání příslibu věčnosti

Závěrečný díl série Hledání od populární autorky současných romancí. – Arylin Meadsowsová pracuje v seznamovací agentuře Kinnections jako psychologická poradkyně. Učí jógu, radí osamělým duším, stará se o zvířata v útulku a pomáhá milovanému dědečkovi a na hledání své spřízněné duše jí nějak nezbývá čas ani chuť.Poté, co svého posledního partnera přistihla při výuce jógy s žačkou ve velmi nejógové pozici, rozhodla se, že svoje srdce raději věnuje těm, co ji opravdu potřebují. Když k ní do kurzu na zvládání hněvu dorazí důstojník Stone Perry, Arilyn ho hodlá ignorovat, anebo rovnou nesnášet. Ale jiskru, která mezi nimi přeskočí, už nic neuhasí.

Policista Stone Petty je právě ten drsňák, s kterým s jemné a duchovní Arilyn několikrát pohádala v minulém dílu. Už tam to mezi nimi jiskřilo. Na čtvrtý díl jsem se hodně těšila a jsem ráda, že autorka dala dohromady právě tyto dvě postavy.

Stonovo jméno skvěle vystihuje jeho postavu. Je to drsný tvrďák, který má problémy s agresivitou, a proto musí chodit na kurzy sebeovládání. Hádejte, kdo asi ty kurzy vede? Arilyn pevně věří svým zásadám, stará se o bezmocné, o zvířátku v útulku, je vegetariánka… Stone je na první pohled jejím pravým opakem, ale jen na první pohled…

Moc se mi líbily scény se Stonem a Pinky, krásně to ukazuje, jak zvíře může proměnit člověka a vytáhnout z něj ty nejlepší vlastnosti. Mezi hlavními hrdiny to skvěle jiskří, čtenář si knihu opravdu užije a dobře se u ní baví.

Celá série Hledání byla na Slovensku završena vydáním povídky Skúška z lásky o Connorovi, bratrovi Natea z druhého dílu. Já miluji příběhy vedlejších postav. Je škoda, že Jane a Timovi není věnováno více prostoru. Také by mi nevadilo, kdyby se objevil román i o Devinovi, parťákovi Stonea. Celkově mám asi tuto řadu radši než tu první (sice jen  chlup, ale ano). Jestli hledáte vtipnou romantickou sérii knih, tak zde máte velmi dobrý tip!