Recenze: Matčina hra

na začátku měsíce mi přišel krásný balíček v rámci spolupráce. Jednalo se o zásilku knih z nakladatelství Cosmopolis a jednou z nových knih je psychothriller Matčina hra od Sandie Jones.

Návykový psychologický thriller plný nečekaných zvratů o ničivém vztahu mezi Emily, jejím přítelem Adamem a jeho matkou Pammie. Ukazuje, jak mocná může být síla manipulace a že všechno nemusí být tak, jak se na první pohled zdá. ON TĚ MILUJE: Adam zbožňuje Emily. Emily je přesvědčená, že Adam je perfektní muž, jakého nevěřila, že někdy potká. ALE ONA TEBE NE: Ve stínu číhá soupeřka, žena, kterou s jejím milovaným spojuje hluboké pouto. NIC JI NEZASTAVÍ: Emily si vybrala Adama, ale nevybrala si jeho matku Pammie. Neexistuje nic, co by matka neudělala pro svého syna. A Emily zjistí, kam až je Pammie schopná zajít, aby dosáhla svého. Aby Emily odešla navždy.

Upřímně řečeno, když jsem si četla anotaci, tak jsem si říkala, že je přeci úplně jasné, jak ten příběh bude probíhat. Je to přeci jasné, šílená tchyně se bude snažit zneškodnit novou přítelkyni svého milovaného syna.

Hned na prvních stránkách mě ale napadlo, že to možná bude jinak. Mohla za to především postava Adama, který na mě působil jako takový klasický manipulátor, který je extrémně žárlivý a majetnický. Jenže ta Pammie byla opravdu děsná, tak jsem po dalších stránkách zase pochybovala o své původní myšlence. No, nebudu vám prozrazovat, jak to dopadlo, ale autorka naprosto perfektně vykreslila všechny hlavní postavy (Adama, Pammie a Emily).

Zajímavé jsou i vedlejší postavy, třeba Adamův bratr James nebo rodina Emily. Sice tam nemají tolik prostoru, ale jsou plně vytížené. Není promarněný jejich potenciál. Jak příběh postupoval, tak mě docela dost mrazilo a celkem jsem se o hlavní hrdinku Emily bála. Pořád jsem si říkala, kolik toho ještě vydrží, proč už neodejde…. Sadie Jones se opravdu povedlo zachytit mistrnou manipulaci.

Úplně na konci, když si myslíte, že už vše víte, je ještě jeden zvrat, který jsem nečekala. To mě docela překvapilo a udělalo mi to radost, protože to nakonec ukázalo, že nic není černobílé. Ještě než mi kniha přišla, jsem si o ní hledala nějaké informace a četla jsem několik komentářů, které knihu přirovnávaly ke komedii Příšerná tchyně. Podle mě to není pravda, jediné společné je to, že hlavní hrdinka má problémy s tchyní.

Kniha se mi četla velmi dobře, je napsaná svižně a příběh rychle ubíhá. je to psané z pohledu Emily a to mi sedělo. Prostředí Anglie a Londýna mám ráda, je to moje oblíbená země. Určitě si ráda přečtu ještě nějaké knihy od této autorky. Pokud vás kniha zaujala, můžete ji koupit na stránkách Grady. Za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Cosmopolis. Máte také nějaké oblíbené prostředí, ve kterém by se kniha měla odehrávat? Napište mi:-)

2 thoughts on “Recenze: Matčina hra

1. Stáňa

To zní zajímavě. A já si budu muset začít psát lístečky, protože třeba u tebe mne pár knih zaujalo a včera jsem v knihovně marně přemýšlela, které to byly. Tak jsem si donesla aspoň jednoho Cartera, kterého jsem ještě nečetla 😉

Ahojky,
      já jsem zrovna jednoho Cartera dočetla a musím si v knihovně zamluvit další díl:-) Taky si vždy píšu knihy, které mě u tebe zaujaly, abych věděla, co mám v knihovně hledat:-)