Přestaň mi lhát – recenze

young adult literaturu nečtu zase tak často, ale zaujalo mě hned několik knih svou anotací. Dnes bych vám ráda představila román Přestaň mi lhát, který napsala Andrea Contos. Knihu vydalo nakladatelství Cosmopolis a já jsem ji získala v rámci spolupráce.

Strhující thriller o záhadném zmizení a dvou sestrách, Noře a Sophii, které jsou ve všem naprosto odlišné. Nora je o rok starší než Sophie, chytrá, vzdělaná, obětavá a pracovitá, a také dost introvertní. Sophie je velmi společenská a oblíbená, a má přítele – známého fotbalistu Garretta. Ten byl naposledy viděn, jak odchází z večírku s Norou, což je velmi zvláštní, protože se navzájem neměli moc rádi. A Nora se tak stává hlavní podezřelou z jeho zmizení. Sophie začne dostávat zprávy od někoho, kdo tvrdí, že je Garrett, a hrozí jí pomstou za to, co se mu té noci stalo, a za lži, které o tom obě dívky řekly policii. Vzájemný vztah sester i jejich životy jsou v ohrožení, proto se obě budou muset rozhodnout, zda si začnou znovu věřit, nebo budou riskovat, že je jejich společná tajemství zavedou do záhuby.

Příběh je vyprávěn z pohledu dvou sester, Nory a Sophie. Nora je starší, má velké plány se svým studiem a celkovou kariérou. Dříve si byly se Sophií velmi blízké, ale v poslední době se hodně vzdálily a rozvod jejich rodičů tomu opravdu nepomohl. Jak je Nora ambiciózní, tak Sophie působí, jakoby se nebyla úplně jistá, co bude se životem dělat. Miluje tanec, ráda by ho studovala, ale to je její jediný plán, který vedle Nořina studia na prestižní univerzitě působí hodně dětsky.

Garett je populární fotbalista a přítel Sophie. Záhadně zmizel a nikdo neví, co se stalo. Sophie je přesvědčená, že v tom má nějak prsty Nora a snaží se zjistit, co se stalo. Nořin pohled na věc se dozvídáme retrospektivně a postupně se tyto dva příběhy spojí.

Zápletka je zajímavá a motivace hlavních hrdinů je hodně originální, s tím jsem se asi ještě nikdy nesetkala. Sestry mají dopředu daný charakter, který se vlastně v průběhu děje nijak nemění, což mi přijde jako škoda. I když jsou kapitoly vyprávěné z pohledu jedné nebo druhé sestry jasně označené, v ději jsem se docela ztrácela a pořád mám u některých věcí nejasnosti. Třeba jsem vůbec nepochopila, kdo je opravdu Monica:-D

Myslím si, že by knížce prospělo, kdyby byla trochu kratší. Dějové pasáže jsou hodně obohacené o vnitřní monology obou sester a ty mi přišly občas zbytečně zdlouhavé a opakující se. Také je škoda, že se moc nevyvíjel charakter Nory a Sophie, hlavně u té Sophie je to dost zvláštní.

Za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Cosmopolis a vy ji seženete na stránkách Grady. Láká vás thriller z prostředí americké střední školy? Napište mi:-)

8 thoughts on “Přestaň mi lhát – recenze

Hani, mám hodně dlouhý seznam, co si chci přečíst, ale tohle podle tvého hodnocení není až taková pecka…