Od zítřka budu sexy třicítka – recenze

dneska bychom se společně mrkli na knihu Od zítřka budu sexy třicítka, kterou jsem dostala v rámci spolupráce z nakladatelství Cosmopolis. Když jsem si vybírala na jejich stránkách knihy, o kterých bych vám napsala, tak mi padl do oka i tento titul. Zaujala mě na první pohled vtipná obálka, a když jsem si přečetla anotaci, tak jsem zjistila, že je to knižní předloha k mému oblíbenému seriálu Younger.

Ve chvíli, kdy čtyřiačtyřicetiletou Alice opustí manžel a její dospělá dcera se odstěhuje z domu, rozhodne se začít zcela nový život – takový, na jaký si nikdy předtím netroufla ani pomyslet. S odhodláním začít si konečně užívat vyráží v nové image se svojí nejlepší kamarádkou Maggie do ulic Manhattanu na oslavy nového roku – a o půlnoci skončí s Joshem, jenž by mohl být jejím synem. V ten moment se Alice rozhodne ve své hře na „třicítku“ pokračovat. Zažádá si o práci, po které toužila – a konečně uspěje! Poprvé v životě cítí, jaké to je, žít život plný možností a bez zbytečných omezení. Knížka se stala předlohou seriálu Younger, který v režii Darrena Stara vysílá americká televize od 31. března 2015. Čtení pro všechny milovnice břitkého humoru, New Yorku a v neposlední řadě pak seriálového hitu Sex ve městě!

První, co vás určitě zaujme, je vtipná obálka, které dominuje růžová barva. Vypadá to, že je na ní panorama města (třeba New Yorku), ale vlastně jsou to obrysy kosmetických produktů, což mě opravdu pobavilo a přijde mi to velmi originální.

Knihu napsala Pamela Redmond Satranová, která je velmi uznávanou autorkou. Na kontě má několik bestsellerů a její fejetony najdete třeba v časopise Glamour. Jiné její knihy u nás nevyšly, ale v USA byste jich pořídili hned několik.

Myslím si, že je to kniha určená přímo pro ženy, ideálně na mateřské nebo po mateřské, které si její čtení fakt užijí. Alici, která nemá pořádnou praxi a posledních dvacet let nepracovala (protože být v domácnosti a vychovávat dítě se nepočítá), opustil manžel. Dcera je již dospělá a prožívá své vlastní dobrodružství v Africe. Naštěstí má vtipnou a dost svéráznou kamarádku, která ji pomůže s její proměnou.

Ačkoliv se na začátku může zdát, že celá kniha je vlastně jeden vtipný tah městem, kdy se Alice jen za pomoci líčení a oblečení stane o 15 let mladší sexy kočkou,  to tak není. za velmi vtipnými momenty (např. setkávání s Joshem, konflikty v práci nebo třeba otázka dámského holení) se schovávají i velmi vážné problémy. matka, která musí pustit dceru z rodného hnízda. Žena po čtyřicítce, která je lesba a chce vlastní dítě. Loajalita vůči nadřízenému a celkově problémy v práci…

Celkově se mi to četlo velmi dobře. Když jsem se v knize poprvé setkala s Alicinou šéfkou, tak jsme si vzpomněla na film ďábel nosí Pradu a Meryll Streep. Ty jednotlivé trapasy a vtipné scény mi zase oscilovaly Bridget Jones:-) Je to rychlovka, příběh je dynamický a svěží. Líbí se mi i ty vážné části, protože život taky není vždy jen veselý a růžový.

Pokud máte rádi seriál Younger, určitě do knihy jděte. Pokud se chystáte třeba na dovolenou nebo jen hledáte nějakou oddechovku na večer, mohu vám knihu s klidným svědomím doporučit:-) Zaknihu ještě jednou děkuji nakladatelství Cosmopolis a koupit ji můžete na stránkách Grady. Znáte seriál Younger? Baví Vás tento typ literatury? Napište mi:-)