Láska a kozy na venkově – recenze

dnes jsem si pro vás připravila recenzi na knihu Láska a kozy na venkově, kterou napsala australská spisovatelka Victoria Brownleeová a kterou vydalo nakladatelství Metafora. Jedná se o pokračování romance Láska a sýr v Paříži a spadá do edice 7 lásky.

Ellin život v Paříži se po zběsilém prvním roce, plném zvykání si na evropskou kulturu, pendlování mezi dvěma potenciálními objekty lásky a objevování stovek druhů sýra, konečně ustálil. Už půl roku žije se svým partnerem, prodavačem sýrů Sergem, a oba se mají báječně… dokud do jejich pohody nepřistanou vidle v podobě Ellina nečekaného těhotenství. Ne že by z toho oba nebyli nadšení – právě naopak. Serge je dokonce nadšený natolik, že se rozhodne pro rodinu pořídit dům a přestěhovat Ellu z velkoměsta na venkov – na kozí farmu. Ella sice není z nápadu zrovna na větvi, ale slíbí mu, že dá vesnici šanci. Ostatně, nudit se tam rozhodně nebudou. Zatímco Serge má plné ruce práce se zvládnutím farmy, Ella se snaží najít společnou řeč s vesničany a vymýšlí, jak jednu ze stodol předělat na kavárnu a obchůdek se sýry. Pomocnou ruku jí nabídne šarmantní, anglicky hovořící cizinec Chuck, z čehož ale zase není dvakrát na větvi Serge, a nedorozumění, která z toho vzejdou, mají sílu otřást základy celého jejich vztahu… V knize si na své přijdou nejen příznivci romantických příběhů, které se neberou příliš vážně, ale také gurmáni a milovníci sýrů a zvířat, neboť celý děj je, stejně jako v předchozím díle, prostoupený chutěmi a vůní francouzské kuchyně, sýrů a vína, a samozřejmě nechybí ani nezbedné stádo koz.

Když mi přišla nabídka na recenzování této knihy, psala jsem do nakladatelství, že jsem ten první díl nečetla, a ptala jsem se, jestli to vadí. Paní mě ujistila, že příběhy na sebe jen volně navazují a že by to neměl být problém. Riskla jsem to tedy a přečetla jsem si jen anotaci Lásky a sýru v Paříži. S informacemi, které jsem získala v druhém díle mi to stačilo a neměla jsem problém s tím, že jsem první díl nečetla.

Australanka Elle je šťastná, miluje Francouze Serge a společně si užívají krásy Paříže. Paříž je pro ni vysněnou destinací a moc se jí zde líbí. Serge prodává ty nejlepší sýry, na kterých Elle ujíždí. Jenže pak přijde ona „nehoda“ – Elle neplánovaně otěhotní. Serge je ale nadšen a rozhodne se, že se oba přestěhují na francouzský venkov, kde by měl být jejich život teoreticky snazší. Serge si tam pořídil starou ovčí farmu a Elle se s tím musí smířit.

Má s tím ale veliký problém, chtěla zůstat ve městě, venkov ji moc neláká, maximálně tam zajet na víkend. Najednou ale vydali všechny peníze za rozpadlou farmu, kde se Serge neustále stará o ovce a ně o budoucí miminko. Kromě toho je místní lidé nepřijali tak vřele, jak si oni idylicky plánovali. Naštěstí do celého příběhu zasáhnou jejich staří i noví přátelé a rodina a pomohou jim.

I když se dá říci, že jsou zde dvě hlavní postavy, Elle a Serge, prostor dostává především Elle, která je i vypravěčkou celého příběhu. Nevím, jaký byl Serge v prvním dílu, ale zde je takový nemastný neslaný. Dost se zaměřuje na to, co on chce, moc nekomunikuje a později se stará hlavně o ovce. Elle tedy také není žádný mistr v komunikaci a leccos si komplikují tím, že si to rovnou neřeknou. Vedlejší postavy v podobě místních obyvatel, rodiny a přátel moc prostoru nedostávají.

Kniha na mě působí jako takové to pokračování, co se odehrává po „šťastně až navěky“. I když je to román bezesporu určený ženám, nepřijde mi zase až tak moc romantický. Určitě nečekejte nějakou erotiku, budete rádi, když si hlavní hrdinové dají pusu. Přiznám se, že když já chci číst nějakou ženskou literaturu, očekávám, že bude hodně romantická, sexy, se špetkou erotiky a spoustou humoru. To jsem tady docela postrádala. Na druhou stranu bych řekla, že by to mohlo být vhodné spíše pro starší ročníky, které třeba ty erotické romány tolik nebaví, ale chtějí něco ženského. Láska a kozy na venkově bude sedět těm dámám, které irituje přehršle romantický scén, mužní hrdinové apod. na druhou stranu musím říci, že díky tomu je celý příběh reálnější, protože málokdo má bezproblémový a úžasný život jako postava z nějakého románu.

vtipné obrázky koz jsou na začátku každé kapitoly

Kladem tohoto románu je určitě pozitivní vztah k jídlu a především k sýrům. Když jsem si hledala informace o autorce, zjistila jsem, že se dlouho živila jako novinářka píšící o jídle a gastronomii všeobecně. Jídelní pasáže jsou opravdu povedené, hned  bych si dala kousek sýra:-)

Celkově bych hodnotila tento román jako milý a celkem čtivý, určitě je to vhodná kniha někam na dovolenou. Pokud je na vás nějakých Padesát odstínů moc erotických a harlekýnky zase moc naivní a romantické, tak toto je ideální ženská romance. Já za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Metafora a vy ho seženete na stránkách Grady.

Čtete ženskou literaturu? Kdo je váš oblíbený autor? Napište mi:-)

4 thoughts on “Láska a kozy na venkově – recenze

1. Stáňa

Hanko, tak mne to docela zaujalo (asi proto, že si nepotrpím na romantické scény a mužné hrdiny – holt už jsem starší ročník :D). Kupovat si knížku nebudu, ale mrknu v knihovně, jestli oba díly nemají.

Ahoj Stáni,
      určitě se mrkni, myslím, že ten první díl by mohli mít, vyšel už před nějakou dobou. Dívala jsem se na internet a ten první díl je hodně chválený. Já mám moc ráda sýry, takže jsem užívala především tyto pasáže. Jen jsem z nich měla chuť si taky nějaký dát:-)