Hrad ve Skotsku – recenze

jestli máte rádi moderní romance, určitě vám v posledních letech nemohly ujít romány ze série Romantické útěky od anglické autorky Julie Caplinové. Její novinka se jmenuje Hrad ve Skotsku, vydalo ji nakladatelství Cosmopolis a já jsem ji získala v rámci spolupráce.

Izzy McBrideové se ani nesnilo, že zdědí skutečný hrad. A teď se z ní díky odkazu prastrýce Billa stala hradní paní s velkými plány a mizivou hotovostí. Její excentrická matka Xanthe naštěstí sehnala první dobře platící hosty, jejichž peníze pomohou prostory zvelebit. Střechou sice stále ještě zatéká, ale počet obyvatel hradu nečekaně roste.

Zbývá už jen maličkost – během pár týdnů před Vánoci proměnit chátrající hrad v kouzelný hotel. Naštěstí má k ruce pár pomocníků, kteří se pustí do renovace spolu s ní. Jedním z nich je i Ross, na kterého Izzy myslí víc, než by se jí líbilo. Vždyť ona přece musí chystat sváteční menu, a ne dumat nad tím, co se tomu tajemnému spisovateli honí hlavou…

Hlavní hrdinku Izzy známe už z předchozího příběhu Domek v Irsku, ale tam byla jen jednou z mnoha vedlejších postav. Nyní se s ní znovu setkáváme pár týdnů před Vánoci. Izzy je ve Skotsku, ke zdědila na Vysočině jeden starý hrad, z kterého se shodou okolností rozhodně udělat špičkový hotel. Jenže zatímco si plánovala postupnou přestavbu, její lehce excentrická a svéhlavá matka Xanthe už pronajala jeden pokoj tajemnému spisovateli Rossovi a také domluvila další hosty, kteří by měli přijet na svátky a mají hromadu požadavků. Aby tam mohli ale bydlet, je třeba zrenovovat další pokoje. V průběhu děje přibývají další a další noví obyvatelé hradu a pomáhají, jak jen mohou.

I když je i zde romantická zápletka, přijde mi, že příběh se více soustředí na všeobecné vztahy mezi lidmi a hlavně na rodinná pouta. Samozřejmě je vše okořeněno nevšedními postavami, jako jsou rodiče hlavních hrdinů nebo vlezlá pošťačka. Jestli jste už četli nějakou knihu z této série, tak jistě víte, že kromě lásky milostné je zde i láska k jídlu. Tyto romány představují úplné milostné dopisy národní gastronomii jednotlivých zemí. Ne jinak je to i zde. Vše se soustředí především na tradiční vánoční recepty ze Skotska, což je hodně zajímavé. Nemůže chybět ani partie věnovaná poznávání dané země. Skotsko miluji od mé první návštěvy tohoto drsného kraje v roce 1998. Od té doby jsem tam byla už několikrát, mohla jsem jeho krásy představit i svým žákům a Julie Caplinová perfektně vystihla podstatu této krásné země.

Hra ve Skotsku není ničím originální, Caplinová píše tuto sérii jako podle šablony, ale to nevadí. Asi nikdo neočekává, že by tyto romány aspirovaly na Nobelovu cenu za literaturu, ale víte, že si při nich skvěle odpočinete, připomenete si důležité hodnoty mezilidských vztahů, procestujete skrz řádky lán světa a poznáte zase jinou kuchyni (aspoň z papíru). Nebudu nijak zastírat, že se už těším na další příběh z této série.

Za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Cosmopolis a vy ji seženete na stránkách Grady. Jak se líbí romány Julie Caplinové vám? Napište mi:-)

8 thoughts on “Hrad ve Skotsku – recenze

Tak tuhle autorku i její knihy si pamatuji už i já, ale nic jsem zatím nečetla.
    Hani, přeji příjemnou neděli, Helena

Hani, já se na tuhle knihu chystám někdy časem, stejně jako třeba na Domek v Irsku. Nějakou romantiku si občas ráda přečtu a i když knížky od Caplinové jsou dějově trochu předvídatelné, tak se čtou dobře.
    Měj se fajn