Přežij, dokud můžeš – recenze

Přežij, dokud můžeš je třetí díl skvělé detektivní série s agentkou FBI Laurel Snowovou. Autorkou románů je Rebecca Zanetti. Knihu vydalo nakladatelství Metafora a já jsem ji získala v rámci spolupráce.

Na americkém severozápadě panuje obzvláště vražedná zima a vycházející hvězda FBI Laurel Snowová loví sériového vraha s děsivým modus operandi. Poblíž kostelů, charitativních organizací a poradenských center byla nalezena těla – každému z nich vrah strčil do krku valentýnské bonbony ve tvaru srdce. Oběťmi jsou dobří muži s rodinami a silnou vazbou na komunitu – alespoň to tak vypadá, dokud Laurel a její tým nezačnou vyšetřovat. Poté případ nabere šokující osobní obrat, když se mezi mrtvými objeví Laurelin otec, kterého nikdy nepotkala, bývalý pastor.

Nyní se kromě vyřešení vraždy svého otce agentka snaží odhalit pravdu o jeho minulosti. Věci komplikuje její problémová polovlastní sestra Abigail, brilantní sociopatka odhodlaná dokázat, že obě zdědily zhoubný narcismus svého otce.

Agentce pomáhá Huck Rivers, samotář, jehož důvěra v přirozený instinkt ho staví do rozporu s Laureliným chladným analytickým přístupem. Ale co když se vrah zaměří na Huckova vlastní temná tajemství?

Laurel je velmi inteligentní, má několik titulů z různých oborů. V předchozích dílech se seznámila s Huckem, který pracuje u horské služby. Nyní tvoří pár a Laurel si na to teprve zvyká, ale líbí se jí to. Důležitou postavou této série je i Laurelina nevlastní sestra Abigail, psychopatka, která je stejně inteligentní jako Laurel, která je jí posedlá a určitě může za smrt několika lidí, ale zatím se jí nepodařilo usvědčit.

Laurel se nyní zabývá novým případem. Dcera její asistentky Kate našla svého otce zavražděného v jednom fialovém stavu. V ústech měl spoustu valentýnské čokolády. Jelikož je to už bývalý manžel kate a jejich rozchod nebyl hezký, Kate je hned podezřelá. Jenže brzy se objeví další mrtvola a pak další. Laurel se musí zabývat sériovým vrahem a samozřejmě se do toho všeho plete i Abigail…

Rovnou vás musí upozornit na to, že je důležité mít přečtené všechny předchozí knihy (Uteč, dokud můžeš a Zmiz, dokud můžeš), jinak se nebudete orientovat v postavách a v takové zápletce, která se prolíná všemi díly. I když jsem četla jednotlivé romány s několikaměsíčním odstupem, vždy jsem si to dostatečně dobře pamatovala. Autorka má origiální zápletku a velmi specifické postavy, takže to každému utkví.

Kniha je psaná především z pohledu Laurel, jen několik pasáží se věnuje samotnému vrahovi. Nejsou zde žádné flashbacky, takže se mi v textu dobře orientuje. Děj je hodně dynamický a docela dlouho jsem váhala nad tím, kdo je vrahem. Autorka nás skvěle napíná a zároveň dávkuje ty indicie, které vedou k pachateli. Líbí se i i velmi jemná romantická linka, která dobře doplňuje detektivní obsah. Už teď se těším na další díl!

Za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Metafora a vy ji seženete na stránkách Grady. Jakou detektivku byste mi na zbytek léta doporučili? Napište mi:-)

8 thoughts on “Přežij, dokud můžeš – recenze

Hani, já si říkala, že mi je ten titul povědomí…