Ozvěna krve – recenze

americká spisovatelka Isabella Maldonado si mě už získala svojí sérií s agentkou FBI Ninou Guerrerovou, a tak když se objevila novinka Ozvěna krve, neváhala jsem. Knihu vydalo nakladatelství Metafora a já jsem ji získala v rámci spolupráce.

Detektiv Veranda Cruzová vede elitní protidrogový oddíl policie ve Phoenixu a má jediný, těžko splnitelný cíl: zničit nejmocnější zločinecký kartel na světě vedený Hectorem Villalobosem. Jen sama Veranda ví, že její posedlost kartelem má osobní a přísně tajný důvod – až do chvíle, kdy se její dvouletá práce v utajení zhroutí jako domeček z karet. Ona i její milovaná rodina se ocitnou v hledáčku obávaného drogového bosse Bartola a válka mezi strážci zákona a kartelem rázem získává velmi osobní příchuť.

Tajná akce v poušti nabírá obrátky a Veranda s novým týmem z oddělení vražd je stále blíž.  Dostat Bartola Villalobose je úkol číslo jedna, ale ani ona dosud netuší, jaké hrozivé tajemství se skrývá v minulosti… Je připravená vykoupit spravedlnost vlastním životem?

Celý děj se odehrává v arizonském městě Phoenix. Hlavním hrdinou je detektiv Veranda Cruzová, která velí elitnímu protidrogovému oddílu místní policie. Za svůj celoživotní úkol si dala zničení kartelu vedeného Hectorem Villalobosem. Ten má několik dětí, jež mají na starosti vždy nějakou odnož (drogy, zbraně apod.). Verandiny úmysly nejsou tak čisté, jak by se na první pohled mohlo zdát. Ji a Hectora totiž spojuje možná minulost a všechny její aspekty se nám v průběhu děje odhalí.

Jelikož je prozrazen její zdroj, novým cílem Bartola Villalobose (syn Hectora) je právě ona a její rodina. Bartolo se trochu trhl z otcova diktátu a dělá si vše po svém. Díky tomu je zase o něco více nebezpečný. Veranda se snaží chránit svoji rodinu, která si ve městě vybudovala slušnou existenci v  gastronomii. Zároveň je převedena do jiného oddělení a k tomu všemu je popotahovaná vnitřní kontrolou, zda je její jednání v pořádku.

Na novou Isabellu Maldonado jsem se hodně těšila a nejsem vůbec zklamaná. Kniha se četla sama, hlavní postava je skvělá, jejímu úsilí určitě budete fandit. Střídají se zde pasáže z pohledu Verandy a pak z pohledu jejích nepřátel – Hectora a Bartola. Nijak jsem se ale v příběhu neztrácela, takže mi to nevadí. Pasáže z minulosti jsou klasiky vyprávěné, což je někdy nejsnazší způsob.

Co je zásadní přidanou hodnotou knih této autorky, je její původní povolání. Díky práci u policie a soudním systému, perfektně zná prostředí zločinu a amerického systému. To je dobře vidět i v tomto románu, kde nenásilně ukazuje pravomoc FBI, policie a státních maršálů. Jako vždy se musím zmínit i o vedlejších postavách, víte, že pro ně mám slabost:-D Líbí se mi Verandin nový tým, hlavně její parťák. Taky je tu taková podprahová rivalita mezi policistou z vnitřního vyšetřování a sympatickým hasičem.

Za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Metafora a vy ji najdete na stránkách Grady. Četli jste už předchozí sérii? Máte rádi silné ženské hrdinky? Napište mi:-)

6 thoughts on “Ozvěna krve – recenze

1. Stáňa